publications

Geen enkele reden (meer) om concurrenten een beroep op artik.elen 6:193a-j BW te ontzeggen
(Not an argument left to deny competitors invoking unfair commercial practice law.) IER 2017/23

Advertising or review?
Legal comment on Nouvelle Welle Volkskrant decision of Board of Appeal Dutch Advertising Code Commission
IER 2015/50

Objective/subjective claims & burden of proof in advertising
Legal comment on Wakker Dier/Albert Heijn decision of Dutch Advertising Code Commission IER 2015/9

Merkgebruik op internet en in sociale media.
(Trade mark use on internet and social media)
Fenedexpress, oktober 2012, nr. 370

L’Oréal/eBay-arrest, genoeg voer voor nieuwe merk-jurisprudentie en aansprakelijkheid voor ISPs een stap dichterbij?
(L’Oréal/eBay-decision, enough food for new trademark case law and liability for ISPs a step closer?)
NtEr, november 2011 | nr. 9

Google AdWords: het Hof maakt veel duidelijk, maar we zijn er nog niet.
(Google AdWords: the Court clarifies a lot, but we are not there yet).
NtEr, juli 2010 | nr. 6

Nu ook spamverbod voor bedrijven onderling.
(Now also B2B spam prohibition)
FD, 22 september 2009

Voor navolgers is het oppassen geblazen.
(Imitators are warned)
FD, 7 juli 2009

Red Pandora!
(Save Pandora!)
Emerce nr. 69, 2007

Wanneer is bluecasting spam?
(When is bluecasting spam?)
Emerce, 3 mei 2007

Gij zult niet googlen en geen pod gebruiken!
(Thee shall not google and not use pod!)
MarketingTribune, 3 oktober 2006, nr. 20

Design en dessin; origineel of namaak?
(Design and dessin; original or counterfeit?) MarketingTribune, 5 september 2006, nr. 8

Walhalla voor merkbeschermers.
(Walhalla for brand protectors.)
FD, 22 juli 2006

Biostabil. Klaagsites en de spelregels 
(Biostabil. Complaint sites and the rules of the game)
JAVI, nr. 5, november 2004, p. 182 – 185

3D shape marks and public interest. The boundary between functional and aesthetic design. Stormy weather ahead for design products?
ECTA Newsletter, no. 47, October 2003

Vormmerken en techniek, voor en na Philips/Remington
(3D shape marks and technique, before and after Philips/Remington) BMM Bulletin, 2002, nr. 4, p. 182 -187

In the Dutch Copyright world, the winner cannot take it all
Copyright World, December 2000/January 2001, p. 8 – 9

Association or confusion?, that is the question
EUROlawyer, issue 6, May 1998, p.10 – 11